söndag 28 december 2008

God fortsättning!

Hann inte skriva nåt innan jul, fastän jag har så mycket bilder att visa sen hantverksmarknaden... Nu ville jag visa julkläderna så marknadskläderna får vänta! Jag sydde en tunika till L från ett mönster från Allt om Handarbete i det supermjuka velourtyget från Mjuka tyger. Gjorde en applikation med en lånemaskin, funkade bra mycket bättre än med mitt gamla åbäke. Och gissa vad... Tomten var snäll, jag fick lånemaskinen i julklapp! En Bernina precis som min overlock, gud vad mycket lättare allt går med den här än med min gamla! En liten utvikning, för att återgå till kläderna så sydde jag byxor till tunikan också, både ett par i det randiga tyget som finns i ärmarna och ett par i det rosa tyget som finns i tröjan, men det var så varmt inne så hon fick gå utan. Note to self: Nästa gång jag syr i det mönstret ska jag förlänga tunikan, särskilt fram kändes den lite kort. Och jag sydde ändå i stl 2 år och L är 1 år och 7 månader.. Till T sydde jag bara byxorna, skjorta och slips var redan inhandlade. Det tyget är så mjukt, jag satt och klappade extra mycket på honom hela dan.. Han var mycket nöjd med kläderna i alla fall, även om det inte ser ut så på just det här kortet.

Inga kommentarer: