måndag 27 oktober 2008

Nygammal klänning

Jag har bestämt mig för att sy klänningar av de fina tygerna från Superbuzzy (blir säkert någon Gyntherblus och dagisväska också..) men jag tänkte prova mig fram till vilken modell jag ska gå efter först. Den här klänningen är nygammal, men jag har faktiskt aldrig provat den på L. När jag skulle dra på den på henne blev hon inte glad, men så fort hon fick på den blev hon överlycklig! Hon var så söt, hon snurrade runt runt och gick och speglade sig i spegeln. Visst passar hon bra i den! Mönstret är från Ottobre, kommer att använda det i stället för Baby Cools mönster som blir alldeles för brett tycker jag (och då är inte min gosetjej direkt en smalis heller..). Fast jag gör de nog lite kortare.


4 kommentarer:

Gulligan sa...

Det tyget känner jag igen;)Klänningen är jättefin!!!

Sandra -Vildkatten sa...

Klänningen var jättefin på. Mysigt mönster det var på den.

Heimlaga sa...

Härligt höstigt tyg, och fin klänning!

skrotis sa...

Tack! Och tack Gulligan för inlägget i din blog, kul att se "sina" tyger så där!