lördag 11 oktober 2008

Sjuk!

Här har man äntligen kommit igång och blogga, något som jag varit sugen på länge, och så råkar man ut för vattkoppor... Först fick stora killen det, och den lilla tjejen och jag samtidigt. Inte så roligt kan jag säga, jag var riktigt sjuk; 40 graders feber i nästan en vecka och koppor överallt (och då menar jag överallt..). När febern äntligen släppte och jag började få matlust igen så kunde jag inte äta för jag hade koppor på tungan och i halsen som sved varje gång jag försökte få ner nåt. Barnsjukdomar ska man nog ha som barn! Fast lilltjejen var nästan lika dålig som jag, T blev inte alls lika sjuk. Tur att sambon haft det i alla fall, han fick ta hand om oss alla.

Som ni förstår har jag varken orkat blogga eller sy, men nu hoppas jag på nya friska tag! Jag håller på att sy en munkjacka till T, kul med lite svårare projekt, men det tar längre tid när man måste tänka hur man ska göra hela tiden. Jag måste i alla fall visa några underbara tyger som jag fick hem här under sjukdomstiden, beställning från Superbuzzy. Jag vet att det är plagiat och att orginalet snart kommer till en tygaffär vi alla älskar, men de är så fina så jag struntar i det! Inte blev det billigt och inte är det miljövänligt heller, men jag är kär... Och självklart måste jag beställa från Jofotex också..








Inga kommentarer: