fredag 16 januari 2009

Present!

Här är en tunika jag sytt i lite större storlekar. Jag sydde en till barnens kusin i stl 122 (om jag kommer ihåg rätt..) och en i stl 152 (eller var det 158.. ) till mitt gudbarn. Det var roligt att sy efter mönster igen, med lite mer detaljer. Den kommer från Ottobre, och mycket riktigt så var den lite bred i modellen. Kusinen har problem med att axelbanden ramlar ner, så jag ska ta in den lite på bredden åt henne. Konstigt nog så är vi alla finnar, borde väl passa i Ottobres mönster... Tyget kommer i alla fall från www.mjukatyger.se ,jogging med stjärnor.

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Jag har funderat lite på det mönstret också, men är det problem med axelbanden så tror jag att jag låter bli. Fin klänning på bild i alla fall

skrotis sa...

Jag tror att det går att få ett bra mönster av det, men man bör nog ta in den; jag ska minska den en cm på både fram- och baksidan. Så vill du använda mönstret råder jag dig till att göra det samma!