onsdag 28 januari 2009

Tunika till L

Jag vet, jag är en tönt, men jag tycker om att syskonmatcha... Och T tycker det är jättekul, L är lite för liten för att ha åsikter. Jag sydde i alla fall en tunika till L i samma tyg som T:s tröja. Hade egentligen velat haft ännu längre muddar i armen (inspirerat av flera andra sybloggare..) men tyget räckte inte riktigt till. Mönstret är från Allt om Handarbete, som jag har gjort smalare och längre, men det är fortfarande lite för brett. Armarna gillar jag inte riktigt heller, det blir liksom för pösigt vid axlarna, men jag vet inte riktigt hur jag ska ändra det. Har precis sytt en annan singoalla med mönster från Ottobre och den verkar lite bättre, får nog jobba med utgångspunkt från det mönstret i stället. Tur att allt blir fint på små barn.. Den här mönsterpassade jag i alla fall!

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Varför skulle det vara töntigt att syskonmatcha? Det är ju en av fördelarna med att sy själv- att kunna matcha utan att för den skull ha identiska plagg! Extra kul att visa att pojkar och flickor kan ha kläder i samma tyger, men ändå kunna variera modell.

Helena sa...

Jättefin!