lördag 21 februari 2009

Livebild på nya klänningmodellen - trikå

Här kommer den utlovade livebilden på den nya klänning modellen i trikåversion. Som ni ser så ser den lite kort ut på, kan ju i och för sig vara att jag la på ännu mer sömsmån (plus spets) på den i bomull, för den ser ju inte lika kort ut. I alla fall gjorde jag den i trikå i ett stycke bak, utan knappar och med en singoalla-ringning i halsen. Jag syr resårkanal som Gekko beskriver så bra: http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/2008/07/rdvitrandiga-leggings-och-en-snabb.html och sen trär jag i en smal resår. Jag hade tänkt göra lite längre ärmar och ha lång mudd, men sen ändrade jag mig och gjorde en rullfåll i stället. "Det ser ut som en fjäril" var sambons kommentar, och det stämmer kanske?. Nästa gång ska jag testa med mudd i stället!
Tyget är som ni säkert känner igen kanintyget från jnydesign, det benvita med bruna kaniner som jag färgat rosa. Tyckte det blev jättebra, jag gillar kombinationen rosa - brunt. Har klippt ut en raglan till T också med samma tyg och (ska bli) brun interlock i ärmar, men jag väntar på den bruna interlocken.. Fick blodad tand att färga tyg i alla fall, vad lätt det var!


3 kommentarer:

Heimlaga sa...

Så jättesöt! Håller med om att den får fjärilsstuk med rullfållen!

Bustråden sa...

Å den blev jättefin!

Kort og Søm sa...

Den ble kjempe søt!! :o)