torsdag 19 februari 2009

Ny klänningsmodell

Nu har jag färdigställt en massa UFO:s, penicilinet har gjort sin verkan och nu när jag är i stort sett frisk så har jag fått mer energi! Jag har testat en ny klänningsmodell som jag verkligen gillade. Jag utgick från "Kukkopilli" (tror det betyder lergök) raglantop i senaste Ottobre. Stl 92 + 2 cm på längden och stl 80 på bredden, blev en "lite kort för att vara klänning men annars bra" stl 86/92. Ska nog förlänga några cm till när jag gör nästa, det får ni se när jag visar livebilder av den variant jag gjort i trikå.. Den här, som alltså är den allra första, sydde jag i min sambos gamla påslakan, tyckte den blev riktigt söt fast det bara var ett test. Pärlemortryckknappar bak och en spets nertill. Jag har tänkt utgå från det här mönstret och blanda tyger hej villt, inspirerat av Naima http://naimasdesign.blogspot.com/ - visst gör hon helt underbara kläder? I den här klänningen blev det inte så mycket blandning, men det var ju en prototyp... Jag lärde mig också att det är bra att läsa beskrivning och inte tro att man vet precis hur det ska sys - från början rynkade jag bara fram, inte på ärmar och bak, blev då alldeles för stor i halshålet. Men det gick att åtgärda!


2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Gulligt! Den ser inte kort ut alls, spännande att få se livebild sen!

Naíma´s sa...

Tack så jättemycket för att jag fick vara del av din inspiration. Det värmer.
Du gör jättemycket fina saker du också./ Jennifer