måndag 20 juli 2009

Åter från semester!


Nu har vi varit i väg på en veckas semester! Vi hyrde en stuga utanför Vimmerby, spenderade två dagar på Astrid Lindgrens värld, tre dagar då vi badade och hade riktig stugsemester med cykelturer och roddturer i omgivningarna, och avslutade det hela med Metallica-konsert på lördan. Ja, inte barnen, mina föräldrar kom ner och tog hand om dem på lördan - hade nog blivit lite väl häftigt med en två-åring och en fem-åring på hårdrocksfestival. En riktig drömsemester har det varit i alla fall, helt underbar!
En livebild från Astrid Lindgrens värld bjuder jag på; T har tröjan jag sydde till midsommar - har blivit en riktig favorit hos honom. Mönstret är från Ottobre och tyget från Andersson & Hjalmarsson. L har en singoalla-klänning med mönster från Ulla Welinders bok, mitt nya favoritmönster, i det underbara molntyget från http://www.jnydesign.blogspot.com/. Den här har jag inte bloggat om, så jag får visa närmare bild någon annan dag. Solhatten är ett mönster från Vi föräldrar (eller var det Föräldrar och barn?) och tyget från Lagerhaus, har bloggat om den tidigare. Och, ja, det är jag som håller handen bakom L, lite lagom skymd...

Inga kommentarer: