onsdag 8 juli 2009

Midsommartröja nr två - den ratade..


Här kommer bild på den ratade midsommartröjan. Jag tycker den skulle ha passat bra på midsommar, känns riktigt "svensk". Nåja, han kommer nog att gå med den andra gånger. Jag ska fästa lite trådar på den så han har faktiskt inte haft den på sig än, tänk att det där sista ska ta så lång tid ibland! Få se om jag kan återkomma med någon livebild sen.
Tyget är i alla fall från en utflykt jag gjorde i våras, åkte Västerås - Söderköping (Jofotex) - Ulricehamn (Andersson & Hjalmarsson) - Västerås helt själv en dag. Det var faktiskt jättehärligt, blev lite smådrygt att köra så långt (blev över 70 mil) men ganska avkopplande också. Jag jobbar ju heltid och har två små barn, så det blir inte så mycket tid över att vara själv, så det var riktigt skönt att sitta i sina egna tankar. I alla fall köpte jag tyget på A&H, och de hade precis lika underbara tyger som jag sett på alla bloggar.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Jättehärlig!
Tyger ser så skönt ut.
Gillar den här modellen med både v-ringat (som bara är så snyggt) och krage. Tror att det blir en sådan här modell när äldsta sonen ska få någon ny tröja.

skrotis sa...

Jag kan verkligen rekomendera modellen, tyckte den var både lättsydd och blir snygg. Storleken stämde bra också, Ottobre brukar ju vara så breda, och visst var modellen lite bred, men jag tycker det var snyggt. Jag tog precis den storlek sonen har, och den sitter bra på honom, och då är han ändå ganska smal. Tyget är verkligen jättefint, syns inte så mycket på bilden men det är gula ränder i det som jag tyckte passade bra med muddarna.